poniedziałek, 10 lipca 2023

Tato - wiersz Jarosława Dudycza

Kiedy byłem bardzo małym człowiekiem


Wiersz "Tato" Jarosława Dudycza z książki "Mały Gatsby", która ukaże się  jesienią w Wydawnictwie Convivo.

TATO


Kiedy byłem bardzo małym
człowiekiem, tak małym, 
że potrzebowałem, 
by nosić mnie na rękach,
tato zabierał mnie na spacery
i tłumaczył mi świat.
Opowiadał:
rośnie jęczmień na polu
i zaraz będą go kosić,
w oddali wieża kościoła
wysoka po samo niebo,
przejechał szybko samochód 
i kurz się podniósł na szosie,
nie wolno patrzeć w słońce,
bo światło spali ci oczy.

Kiedy dzisiaj dzwonimy do siebie,
tato zawsze pyta, co słychać.
Mówię wtedy:
rośnie jęczmień na polu
i zaraz będą go kosić,
w oddali wieża kościoła
wysoka po samo niebo,
przejechał szybko samochód 
i kurz się podniósł na szosie,
nie wolno patrzeć w słońce,
bo światło spali ci oczy.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz